مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: شهر تهران با کمبود بیش از یک میلیون پارکینگ مواجه است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به کمبود بیش از یک میلیون پارکینگ در سطح شهر گفت‌: سال گذشته صدور مجوز برای بیش از 16 پارکینگ طبقاتی و عمومی در نقاط مختلف شهر تهران و با مجموع ظرفیت 6 هزار و 786 محل پارک خودرو انجام شده است.

هیربد معصومی با تاکید بر اولویت پارکینگ‌سازی‌ در سطح شهر تهران گفت: با توجه به کمبود بیش از یک میلیون پارکینگ در سطح شهر تهران امسال پارکینگ‌سازی‌ یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فعالیت در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران است و با جدیت در شهر دنبال می‌شود.

معصومی تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت شهری و در چند سال اخیر، برای ساختمان‌های بدون پارکینگ مجوز و پایان کار صادر نشده است  و براین اساس می‌توان ادعا کرد که کسری پارکینگ امروز، میراثی از گذشته است.

وی افزود: در سال‌جاری پیگیری و ساماندهی وضعیت پارکینگ‌سازی‌ در پایتخت با جدیت دنبال می‌شود و شروع این سیاست از سال گذشته و با تخصیص راهکارهای تشویقی برای جذب سرمایه و مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بر مبنای این تلاش‌ها در سال گذشته صدور مجوز برای بیش از 16 پارکینگ طبقاتی و عمومی در نقاط مختلف تهران،  با مجموع ظرفیت 6هزار و  786 محل پارک خودرو قابل‌قبول بوده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های صورت گرفته جوابگوی نیاز شهر تهران نیست،  گفت: براساس اطلاعات موجود درباره میزان نیاز سازمان‌ها، ارگان‌ها، نقاط تفریحی، فرهنگی، هنری و کلیه نقاط و نیز حجم تردد خودرو در آنها، امکان برنامه‌ریزی‌های مؤثر در زمینه تامین پارکینگ فراهم آمده است.

کد خبر 108360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز